آوار

انرژی.موفقیت.قهوه

آوار

انرژی.موفقیت.قهوه

ندانسته ها در مورد کراک.

 

 

آنچه درباره کراک نمی دانستید

ماده ای که به نام کراک در آمریکا و اروپا مصرف می شود با نوع آسیایی آن تفاوت دارد.کراک اروپایی از کوکایین به دست می آید در حالی که کراک ایرانی همان تغلیظ شده هرویین است که با مقداری امفتامین مخلوط شده است. کراک آسیایی محصول مافیای روسیه یا آزمایشگاه های خانگی است. از نظر ظاهری کراک ماده ای است شبیه تکه های کوچک سنگ به رنگ شیری که به اسامی کریستال، کرک و سنگ نیز معروف است. مصرف آن هم یا به صورت تدخینی است یا تزریقی.

اعتیاد به کراک

هروین و کراک مواد مخدر قوی هستند که آخرین پله نردبان اعتیاد را در مصرف مواد مخدر به خود اختصاص داده اند و شخص را به سفری می برند که کمتر کسی به سلامت از آن بازگشته است. در حقیقت در بیشتر موارد فرد با یک بار مصرف این مواد به دام آنها می افتد و تنها سه بار مصرف مقدار اندکی از آن اعتیاد را حتمی خواهد کرد. کراک در کمتر از 21 روز در 97 درصد افراد مصرف کننده ، اعتیاد شدید فیزیکی به وجود می آورد و فرد مجبور به استفاده مجدد از این ماده می شود. در مراحل نهایی اشخاص روزانه تا حدود 10 بار از این ماده استفاده می کنند تا دچار علایم خماری و تشنج نشوند.

بعد از اعتیاد

کمبود کراک از تریاک و مواد مخدر مشابه خیلی زودتر احساس مس شود. به طوری که معتاد مجبور است هر 3 تا 5 ساعت از آن استفاده کند. در اعتیاد شدید به این ماده فرد به زندگی مطلق می رسد، به طوری که معتاد فقط برای این ماده و توسط آن زنده است.در حال حاضر 75 درصد از مراجعه کنندگان به کلینیک های ترک اعتیاد از مصرف کنندگان کراک هستند.

یکی از کارشناسان دلایل مصرف کراک را اینچنین توضیح می دهد: "کراک بو ندارد، مصرف آن راحت است و با یک فندک و سوزن در هر جایی میتوانی مصرفش کنی، درست بر خلاف تریاک و هروین."

به این ترتیب فرشته مرگ به همین راحتی برای خودش در میان نسل جوان جا باز می کند. اما دلیل اصلی مصرف کراک ناآگاهی و سوء تبلیغ است. بیشتر استفاده کنندگان از کراک جوانان زیر 24 سال هستند که فکر می کنند کراک چیزی مثل قرص های روان گردان و یا حتی قلیان میوه ای است !!!  این ماده به علت اطلاع رسانی نا کافی در میان جوانان به صورت ماده ای کم خطر با میزان نشئگی بالا معرفی شده است !

عواقب مصرف کراک

کراک شکل خالص تر هروین است. کسانی که کراک مصرف می کنند در ابتدا احساس سرخوشی می کنند، همراه با این سرخوشی بدن فرد گرم تر می شود ، دهان خشک شده و فرد در دست ها و پاهای خود احساس سنگینی می کند. در مواقعی هم دچار تهوع و استفراغ و بیقراری شدید می شود. و سپس تا چند ساعت دچار سرگیجه می شود. تمام اعمال مغز دچار آشفتگی می شود، حرکات قلب کند شده و در مواردی تنفس آنچنان آهسته می شود که به مرگ منجر می شود.

وقتی که وابستگی جسمی به کراک به وجود می آید بدن فرد به حضور این ماده در بدن عادت می کند به گونه ای که اگر مصرف آن یکباره قطع شود ، علائم شدید محرومیت بروز می کند. این علائم چند ساعت پس از آخرین مصرف بروز می کند که شایع ترین آن بی قراری،بی خوابی،استفراغ،درد استخوان و عضله، اسهال و حرکات غیر ارادی در پا است. البته اعتیاد روانی هفته ها و ماهها بعد از رفع علایم ترک باقی می ماند و فرد به مصرف دوباره این ماده میل دارد. این ماده سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و در نتیجه این افراد به بیماری های متعدد مانند عفونت تنفسی، عفونت های پوستی، مفصلی و غیره دچار می شوند. در اثر مصرف کراک فرد معتاد دچار کمبود پول شده بنابراین رعایت مسائل بهداشتی در این افراد تنزل می یابد.

یک کراکی چند وقت زنده می ماند؟

شخص کراکی در خوشبینانه ترین حالت شاید نتواند 5 سال زنده بماند. این افراد در پایان اولین سال اعتیاد حداقل کبد و طحال خود را از دست می دهند. در واقع یک ماه بعد از شروع اعتیاد ،زندگی فرد از حالت عادی خارج می شود. یا نشئه بوده و در حال چرت زدن است و یا خمار و در حال کشیدن دردهای عضلانی و استخوانی وحشتناک.

مرگ و میر معتادان به کراک تقریبا 2 سال بعد از اعتیاد شروع می شود. تقریبا در آخرین ماههای عمر کراکی ، نشئگی هم دیگر وجود ندارد و معتاد یا خمار است یا پس از مصرف مقدار زیادی کراک ،تنها دردش ساکت می شود. بعد از این مرحله، مرحله تزریق محلول کراک فرا می رسد که در کمتر از دو ماه فرد را به نابودی می کشاند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ُُفرهاد چهارشنبه 11 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:47 http://zendegi-movaffagh.blogfa.com

سلام
ممنونم ازینکه به من سر میزنی ازینکه انسان موفق و شادی هستی بسیار خوشحالم
در هر جا که هستی موفق موید باشی.
با آرزوی بهترین روزهای زندگی برای دستته گلی مثل تو

متشکرم دوست خوبم . وبلاگ شما نشون دهنده روحیه بالا و مثبت شما بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد